header
                                                                               

 

 

 

   تنظيمات : خرید نرم‌افزار

 

ابتدا به سایت do2ta.com مراجعه نمایید .

 در قسمت دانلود آخرین نگارش را دانلود نمایید  بعد از انجام دانلود , برنامه رو اجرا نمایید  وارد صفحه اصلی شوید  و در منوی تنظیمات , گزینه خرید نرم‌افزار را انتخاب نمایید ابتدا نسخه موردنظر را انتخاب و سپس اطلاعات مربوط به  فروشگاه را وارد کنید سپس یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید .

گزینه از قبل قفل رادارم : اگر قبلاً  برنامه را خرید نموده‌اید(از تمامی طریق‌ها و نسخه‌های قبلی )این گزینه را انتخاب نمایید. ایمیل(ایمیل که در زمان خرید ثبت‌شده) و کد ملی خود را وارد و تائید کنید . در این حالت یک ایمیل جهت تائید برای شما ارسال می‌گردد که پس از تأیید(در زمان فعال‌سازی باید اینترنت دستگاه وصل باشد) برنامه فعال می‌گردد.

گزینه پرداخت : اگر به‌تازگی به خانواده دودوتا پیوسته‌اید .  گزینه‌ها را کامل نمایید و وارد صفحه پرداخت آنلاین شوید پس از انجام عملیات پرداخت برنامه برای شما فعال می‌گردد.

 گزینه حذف قفل : درصورتی‌که قصد دارید برنامه را به یک دستگاه دیگر انتقال دهید از این گزینه استفاده نمایید و در دستگاه دیگر با استفاده از گزینه قبلاً قفل رادارم برنامه را فعال نمایید. شما در طول سال فقط سه بار مجاز به انجام این عملیات هستید و قبل از استفاده از این گزینه ،عملیات پشتیبان گیری را انجام دهید.

   تنظيمات اولیه : کالاهای موجود

ایجاد گروه : در این قسمت جهت گروه‌بندی کالاها و اضافه نمودن گروه جدید کاربرد دارد  در قسمت ایجاد گروه , نام گروه موردنظر خود را وارد و ثبت نمایید .

 

جهت ثبت کالاهای اول دوره ابتدا گروه کالا را مشخص کنید . سپس در قسمت بارکد شما از دو طریق امکان ثبت بارکد را خواهید داشت :

روش اول : اگر کالای شما دارای بارکد است , بارکد درج‌شده بر روی کالا را ثبت نمایید (در زمان فروش از طریق نرم‌افزار بارکد خوان با استفاده از دوربین دستگاه موبایل یا از طریق بارکد خوان‌های اکس‌تر نال از آن استفاده کنید ).

 روش دوم : به‌صورت پیش‌فرض و بر اساس دسته‌بندی‌های مربوطه , بارکد موردنظر را وارد نمایید (برای نمونه : کالاهاي پرفروش را عدد 1 تا 100 در نظر بگيريد اما جهت پیش‌بینی و احتمال افزایش تعداد این کالاها   گروه‌ بعدی کالا را از عدد 400 در نظر بگیرید . به‌گونه‌ای که با مشاهده اعداد بتوان نام گروه و نام کالا را تشخیص داد .) نرم‌افزار به‌صورت خودکار و به ترتیب بارکد بعد را اضافه خواهد کرد یا حتي مي‌توان از کيبورد رايانه یا دستگاه موبایل براي واردکردن سريع نيز استفاده نماييد .

 

نام کالا ، تعداد، قيمت خريد و مبلغ فروش را وارد , واحد کالا را انتخاب و سپس تائيد نمایید. اگر تمایل به ذخیره عکس برای کالای موردنظر رادارید از طریق دکمه گرفتن عکس از کالای موردنظر عکس‌بردارید که در این حالت به‌صورت همزمان در گالری دستگاه  شما یک پوشه به نام دودوتا ایجادشده و تمامی عکس‌های کالاهای شما در آن پوشه ذخیره می‌گردد  و دکمه انتخاب از گالری , در این قسمت عکس موردنظر را از گالری دستگاه موبایل انتخاب و تائید نمایید .

اگر کالاهای شما شبیه هم هستند و جهت تشخیص آن‌ها تفاوت‌های مانند : رنگ و ... وجود دارد , با استفاده از قسمت بیشتر و گزینه‌های مشخصه اول , مشخصه دوم , مشخصه سوم می‌توانید آن‌ها را از هم جدا کنید و برای هر کالا به‌طور خودکار بیشترین و کمترین قیمت  را تعریف نمایید .

اگر در ورود اطلاعات موجودی کالای اول دوره ازجمله : نام گروه , نام کالا , قیمت فروش , قیمت خرید دچار اشتباه شده‌اید , با استفاده از این قسمت می‌توانید اطلاعات واردشده را تغییر و مجدداً ذخیره کنید .

 

 

جهت ثبت مانده اول دوره مشتریان ابتدا گروه مشتریان را انتخاب کنید , مشتریان به سه گروه : حقیقی (مشتریان) , اشخاص حقوقی دولتی (ادارات) , اشخاص حقوقی غیردولتی (شرکت‌ها) تقسیم‌بندی گردیده است .

 در صورت نیاز اطلاعات مربوطه به مشتریان را وارد کنید . در صورت داشتن مطالبات یا بدهی از قبل , در قسمت بیشتر آن را ثبت و تائید نمایید .

(براي انجام سريع کارها بهتر است فقط اسامي مشترياني که با آن‌ها حساب دفتري داريد را وارد نماييد مابقي را به‌عنوان مشتري فوري در فاکتورها معرفي کنيد) .

   جهت ثبت مانده اول دوره فروشندگان ابتدا در صورت نیاز اطلاعات مربوطه به فروشندگان را وارد کنید در صورت داشتن مطالبات یا بدهی از قبل , در قسمت بیشتر آن را ثبت و تائید نمایید  

(فروشنده فوري حساب دفتري ندارد و براي تسويه فاکتورهاي متفرقه که نياز به گزارش‌هاي ريز حساب نداريد استفاده مي‌شود)   

اگر شما دارای شریک تجاری هستید يا افرادي هستند که با شما مراوده‌هاي مالي و بانکي دارند براي نگه‌داری حساب‌هایشان , از این قسمت استفاده کنید و در قسمت "آورده اول دوره "مبلغي آورده ایشان را وارد و ثبت نمایید

ابتدا نام بانک را ازلی است بانک‌ها انتخاب کنيد اگر بانک شما در ليست نبود با گزينه "+"بانک موردنظر را اضافه کنيد سپس شماره‌حساب، شماره کارت، نام شعبه و موجودي حساب را وارد نماييد. اگر اين حساب دارای دسته‌چک است ,آن را فعال کنيد تا به ليست حساب‌هايي که مي‌توانيد از آن چک صادر کنيد اضافه شود و اگر متصل به دستگاه کارت‌خوان است آن را فعال نماييد تا در زمان صدور فاکتور اگر مشتري با کارت‌بانکي مبلغ فاکتور را پرداخت کرد آن مبلغ به‌حساب بانکی شما اضافه گردد

 

در نرم‌افزار به‌صورت پیش‌فرض چند گروه هزینه ازجمله : پیش‌فرض , قبوض شهری , حقوق , وام  تعریف گردیده است . اگر هزینه‌های شما در این زیرگروه‌ها قرار ندارد و قصد افزودن گروه جدیدی از هزینه‌ها رودارید , از این قسمت استفاده ثبت نمایید

ابتدا گروه هزينه‌های موردنظر را ازلی است انتخاب کنید سپس نام هزينه جدید را وارد و تائید نمایید

 

در این قسمت دارایی‌های مشهود و نامشهود را می‌توانید ثبت کنید به‌گونه‌ای که ابتدا شماره اموال , نام اموال , تعداد, مبلغ بهای تمام‌شده و میزان استهلاک را وارد و ثبت نمایید . مبلغ بهای تمام‌شده و استهلاک به‌طور مجزا در دفتر روزنامه و صورت‌های مالی نشان داده می‌شود اما به میزان ارزش دفتری به سرمایه اضافه می‌گردد .

در این قسمت جهت مشاهده دفاتر قانونی و چاپ آن برای ارائه به اداره مالیاتی را نمایش می‌دهد .و با استفاده از گزینه "معرفی نرم‌افزار " مراحل اعلام نرم‌افزار را به‌عنوان صندوق فروشگاهی مشاهده نمایید .

 

تنظیمات : ويرايش                                                                                                                            

درزمان ثبت اطلاعات کالا ,مشتري، فروشندگان،  سهامداران  و تغییر رمز اگر اشتباهي در ثبت اطلاعات ازجمله : نام، تلفن همراه، تلفن ثابت، آدرس، نام کالا، قيمت خريد و قيمت فروش رخ دهد مي‌توانيد با انتخاب گزينه مربوطه اطلاعات را مشاهده و تغییرات لازم را اعمال و ثبت نماييد .

در حسابداري حذف کردن سند از طريق ثبت سند ابطال (سند معکوس) امکان‌پذير است، اما  با توجه به اینکه بیشتر کاربران ابن برنامه به علم حسابداري تسلط ندارند و گزارش‌هاي تهیه‌شده اين نرم‌افزار در اختيار مشتريان و فروشندگان قرار مي‌گيرد جهت حذف پيچيدگي و شفاف بودن گزارش‌ها برخلاف اصول حسابداري مي‌توانيد با انتخاب گزينه موردنظر آن عمليات را کاملاً حذف نماييد .

*نکته: اين گزينه  تمامي سندهاي مربوطه را کاملاً حذف  مي‌کند اگر شما نياز به گزارش‌هاي دقيق‌تر و استاندارد حسابداري داريد جهت ثبت سند معکوس (ابطال) وارد صفحه اصلي ,حسابداري ,حسابداران , اسناد را وارد نماييد و جهت حذف مشتريان و فروشندگان با استفاده از گزينه ليست سياه (صفحه اصلي , حسابداري , بيشتر , ليست سياه) استفاده نماييد .

جهت حذف فاکتور فروش، فاکتور خريد، پرداخت، دريافت، چک، مشتري، فروشندگان و سهامداران گزينه مربوطه را انتخاب سپس ازلی است موجود فاکتور، تراکنش يا فرد موردنظر را حذف نماييد

نکته: دقت داشته باشيد با انتخاب اين گزينه کليه عمليات مرتبط حذف خواهد شد (حذف يک فاکتور در مقادير مربوطه مانند موجودي کالا، صندوق، تخفيف و ... تغيير ايجاد مي‌کند )

 

   تنظيمات : پشتیبان

در این قسمت جهت پشتیبان گیری از اطلاعات ثبت‌شده می‌توان استفاده کرد . اگر قصد دارید با استفاده از یک برنامه , حسابداری چند مجموعه را انجام دهید , با استفاده از پشتیبان خام اطلاعات را وارد و سپس آن را ذخیره نمایید

توجه : در زمان اجرا و فعال‌سازی برنامه , اعمال تورم بر روی قیمت‌ها و بستن سال مالی سیستم به‌طور خودکار پشتیبان تهیه می‌نمایید

 در این قسمت اطلاعاتی جامع در ارتباط با ساخت و محتوای نرم‌افزار , راهنمای نصب و کمک به کاربران جهت استفاده , نوع طبقه‌بندی حساب‌ها موجود است.

 

حسابداري : دريافت پول از                                       

 

جهت دريافت پول يکي از گزینه‌های مشتريان، سهامداران، بانک را انتخاب نماييد. سپس ازلی است فرد موردنظر را انتخاب نماييد و اگر در ليست نبود با استفاده از گزينه "+" مي‌توانيد مشخصات فرد را وارد و ثبت کنيد و مي‌توانيد در قسمت بيشتر اطلاعات بيشتري مربوط به هر گزینه را می‌توانید  وارد نماييد.

حسابداري : پرداخت پول به  

 

جهت پرداخت پول يکي از گزينه‌های فروشندگان، هزینه , سهامداران، بانک یا امور مالیاتی (جهت انجام پرداخت‌های مربوط به عوارض و ارزش‌افزوده ) را انتخاب نماييد. سپس ازلی است فرد موردنظر را انتخاب نماييد و اگر در ليست نبود با استفاده از گزينه "+" مي‌توانيد مشخصات فرد را وارد کنيد و مي‌توانيد در قسمت بيشتر اطلاعات بيشتري مربوط به هر گزینه را می‌توانید  ثبت نماييد

حسابداري : چک                                          

 جهت دريافت چک يکي از گزينه‌هاي مشتريان يا سهامداران را انتخاب نماييد  . سپس ازلی است  موجود ,  شخص موردنظر را انتخاب کنيد

توجه : اگر شخص موردنظر در ليست نبود با استفاده از گزينه "+" مشخصات  شخص را وارد و ثبت نماييد

در صفحه مربوطه شماره چک , مبلغ چک , تاریخ چک , انتخاب بانک صادرکننده چک و توضیحات موردنیاز را وارد کنید (واردکردن اطلاعات شماره چک,مبلغ چک و نام بانک صادره کننده اجباري است اما تکميل گزينه‌هاي تاريخ و بابت، گزارش‌هاي دقيق‌تري به شما خواهد داد )

با انتخاب گزينه بيشتر قسمت " ارسال پیام یادآوری " را فعال نمایید جهت ارسال پيام يادآوري , مي‌توانيد متن پيامک را در قسمت "متن اس ام اس " ثبت کنید , سپس شماره همراه شخص موردنظر را در قسمت " تلفن همراه "  وارد کنید جهت تنظيم زمان ارسال پيامک در قسمت "روز ديگر" زمان روزهاي موردنظرتان را وارد و سپس تائید نمایید

توجه : روز ارسال پيامک , پانل مخصوص مديريت ارسال به‌صورت خودکار در صفحه اول ظاهر مي‌شود که با نشان دادن متن و شماره فرد مي‌توانيد با انتخاب (افزودن به ليست يادآوري) يا (تائيد) ارسال پيامک را مديريت نماييد.در صورت کنسل کردن پیامک , در منوی حسابداري وارد گزينه بيشتر شوید و گزينه ليست پيامک‌ها را انتخاب و سپس پيامک يادآوري مذکور را مي‌توانيد حذف يا ارسال نماييد

 

 

پس از عملیات ثبت و وصول چک‌های دریافتی  , جهت وصول چک‌های دریافت شده و واريز مبلغ آن به صندوق، وارد صفحه گاوصندوق چک‌ها شوید , چک موردنظر را از لیست انتخاب کنید سپس اطلاعات چک موردنظر برای شما نشان داده می‌شود  , در صورت تائید چک انتخاب‌شده  , عملیات موردنظر را تائید کنید مبلغ چک به‌حساب صندوق اضافه می‌گردد

 

جهت پرداخت چک يکي از گزينه‌هاي فروشندگان، هزينه‌ها يا سهامداران را انتخاب نماييد  سپس ازلی است  موجود ,  شخص موردنظر را انتخاب کنيد

توجه : اگر شخص موردنظر در ليست نبود با استفاده از گزينه "+" مشخصات  شخص را وارد و ثبت نماييد

در صفحه مربوطه شماره چک , مبلغ چک , تاریخ چک , انتخاب بانک صادرکننده چک و توضیحات موردنیاز را وارد کنید. (واردکردن اطلاعات شماره چک,مبلغ چک و نام بانک صادره کننده اجباري است اما تکميل گزينه‌هاي تاريخ و بابت، گزارش‌هاي دقيق‌تري به شما خواهد داد )

با انتخاب گزينه بيشتر قسمت " ارسال پیام یادآوری " را فعال نمایید جهت ارسال پيام يادآوري , مي‌توانيد متن پيامک را در قسمت "متن اس ام اس " ثبت کنید , سپس شماره همراه شخص موردنظر را در قسمت " تلفن همراه "  وارد کنید. جهت تنظيم زمان ارسال پيامک در قسمت "روز ديگر" زمان روزهاي موردنظرتان را وارد و سپس تائید نمایید

توجه : در زمان ارسال پيامک , پانل مخصوص مديريت ارسال به‌صورت خودکار در صفحه اول ظاهر مي‌شود که با نشان دادن متن و شماره فرد مي‌توانيد با انتخاب (افزودن به ليست يادآوري) يا (تائيد) ارسال پيامک را مديريت نماييد.در صورت کنسل کردن پیامک , در منوی حسابداري وارد گزينه بيشتر شوید و گزينه ليست پيامک‌ها را انتخاب و سپس پيامک يادآوري مذکور را مي‌توانيد حذف يا ارسال نماييد

  

اگر قصد واگذاري و خرج کردن چک‌های دریافتی رادارید , در این صفحه , از لیست چک‌های دریافت شده (گاوصندوق چک) چک مذکور را انتخاب نماييد  سپس يکي از گزينه‌هاي فروشندگان ، هزينه‌ها يا سهامداران را به‌عنوان گیرنده چک انتخاب و آن را تائيد نماييد

با انتخاب گزينه بيشتر قسمت " ارسال پیام یادآوری " را فعال نمایید جهت ارسال پيام يادآوري , مي‌توانيد متن پيامک را در قسمت "متن اس ام اس " ثبت کنید , سپس شماره همراه شخص موردنظر را در قسمت " تلفن همراه "  وارد کنید جهت تنظيم زمان ارسال پيامک در قسمت "روز ديگر" زمان روزهاي موردنظرتان را وارد و سپس تائید نمایید

توجه : در زمان ارسال پيامک , پانل مخصوص مديريت ارسال به‌صورت خودکار در صفحه اول ظاهر مي‌شود که با نشان دادن متن و شماره فرد مي‌توانيد با انتخاب (افزودن به ليست يادآوري) يا (تائيد) ارسال پيامک را مديريت نماييد.در صورت کنسل کردن پیامک , در منوی حسابداري وارد گزينه بيشتر شوید و گزينه ليست پيامک‌ها را انتخاب و سپس پيامک يادآوري مذکور را مي‌توانيد حذف يا ارسال نماييد. 

اگر قصد پس دادن چک  جهت تعویض یا ... رادارید از لیست چک‌های دریافت شده (گاوصندوق چک) , چک موردنظر را انتخاب نماييد . بعد از انتخاب چک می‌توانید مشخصات چک را مشاهده و در صورت صحت اطلاعات , عملیات فوق را تائید کنید

در زمان پس دادن چک , چک موردنظر از گاوصندوق چک‌ها حذف و به‌حساب دفتری شخص مربوطه اضافه می‌گردد

 

در زمان غیرقابل‌وصول بودن چک , در این قسمت از گاوصندوق چک‌ها , چک موردنظر را انتخاب کنید سپس اطلاعات چک به شما نشان داده می‌شود در صورت تائید اطلاعات, جهت برگشت چک صفحه موردنظر را تائید کنید

در زمان برگشت چک , چک موردنظر از گاوصندوق چک‌ها  حذف و به‌حساب دفتری شخص مربوطه اضافه می‌گردد

نکته: در صورت پاس شدن چک برگشتي مبلغ را از گزينه حسابداري گزينه (دريافت پول از) مبلغ را وارد نماييد

حسابداري : انبارگرداني

 

قسمت انبارداری تعدادی و ریالی این نرم‌افزار ,  به‌منظور تسهیل و بالا بردن سرعت و دقت عملیات انبارداری ارائه‌شده است  با استفاده از این قسمت امور مدیریت ورود , خروج و نگه‌داری کالا هم ازنظر عددی و هم ازنظر ریالی به‌صورت کاملاً خودکار و مکانیزه انجام خواهد گرفت . اين قسمت در نرم‌افزار براي کنترل و تنظيم سريع موجودي کالاها بعد از انبارگردانی و شمارش کالا  طراحي‌شده است

در این قسمت برای هر کالا یک گزارش تهیه می‌گردد که شامل : موجودی اول دوره , خرید , برگشت از خرید , فروش , برگشت از فروش , ضایعات و مانده موجودی فعلی انبار بر اساس تاریخ معاملات انجام‌شده است اگر در زمان ثبت کالا , برای آن عکس ذخیره‌شده باشد در این قسمت قابل‌مشاهده خواهد بود

در زمان انبارگردانی در صورت وجود مغایرت مابین گزارش کالا ( تهیه‌شده توسط نرم‌افزار ) و موجودی واقعی انبار , می‌توانید تعداد کالاها را ویرایش کنید  به این صورت که اگر تعداد موجودی انبار بیشتر از تعداد درج‌شده در گزارش بود تحت عنوان " درآمد غیرعملیاتی" و اگر تعداد موجودی انبار کمتر از تعداد درج‌شده در گزارش بود تحت عنوان "هزینه‌های غیرعملیاتی (ضایعات)" به‌صورت خودکار ثبت و در گزارش‌ها درج می‌گردد

حسابداری : گزارش‌ها                                                                                                

دفتر روزانه یا به عبارتی دفتر روزنامه یک گزارش از تمامی معاملات انجام‌شده در واحد مربوطه ازجمله: خرید , فروش , دریافت‌ها , پرداخت‌ها, معاملات نقدی و غیر نقدی و ... به‌صورت جامع و کامل همراه با  تاریخ انجام معامله, شرح سند , کد حساب‌های مربوطه را نشان می‌دهد.

در این قسمت امکان گزارش‌گیری بر اساس بازه زمانی مشخص وجود دارد .

در این قسمت گزارش کامل مربوط به‌تمامی معاملات نقدی که با استفاده از حساب صندوق انجام‌گرفته است را نشان می‌دهد . به‌گونه‌ای که تمامی معاملات , تاریخ انجام معامله , شرح سند مربوطه و مانده‌حساب را نشان می‌دهد .

در این قسمت امکان گزارش‌گیری به دو صورت وجود دارد :

1-جست‌وجوی گزارش بر اساس شرح معامله .

2-در بازه زمانی مشخص امکان گزارش‌گیری از معاملات نقدی را می‌توانید انجام دهید .

در این قسمت گزارش کامل مربوط به‌تمامی معاملات مربوط به مشتریان , فروشندگان و سهامداران را نشان می‌دهد . به‌گونه‌ای که تمامی معاملات نقدی و غیر نقدی , تاریخ انجام معامله , شرح دفتر روزنامه , مبلغ موردنظر و مانده‌حساب هر شخص را بر اساس تاریخ انجام معاملات نشان می‌دهد .

در این قسمت امکان گزارش‌گیری به دو صورت وجود دارد :

1-جست‌وجوی فاکتورها بر اساس شرح معامله .

2-در بازه زمانی مشخص امکان گزارش‌گیری از معاملات نقدی و غیر نقدی را می‌توانید انجام دهید .

در این قسمت گزارش کامل مربوط به کالاهای موجود در تمامی انبارها را نشان می‌دهد .به  گونه ای‌که کالاهای واردشده (موجودی اول دوره , خرید , برگشت از فروش ) , بهای تمام‌شده فروش (فروش رسمی و غیررسمی ) و پایان دوره (موجودی فعلی انبار) را به‌صورت کلی را نشان می‌دهد . در این قسمت امکان گزارش‌گیری به‌صورت مجزا برای هر انبار نیز وجود دارد .

در این قسمت گزارش کامل مربوط به‌تمامی فاکتورهای فروش ازجمله  : رسمی و غیررسمی را نشان می‌دهد به‌گونه‌ای که اطلاعات مربوطه ازجمله : نام مشتری , مبلغ کل فاکتور و تاریخ صدور فاکتور را نشان می‌دهد و در صورت انتخاب فاکتور موردنظر , فاکتور کامل را می‌توانید مشاهده کنید .

در این قسمت امکان گزارش‌گیری به دو صورت وجود دارد :

1-جست‌وجوی فاکتورها بر اساس شماره فاکتور و نام مشتری .

2-در بازه زمانی مشخص امکان گزارش‌گیری فاکتورهای موردنظر را می‌توانید مشاهده کنید .

 این قسمت گزارش کامل اطلاعات مربوط به‌تمامی بانک‌های ثبت‌شده را نشان می‌دهد به‌گونه‌ای که تمامی اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها ازجمله : واریزی‌ها و برداشت‌ها را در تاریخ انجام و تراکنش و شرح آن را نشان می‌دهد .

در این قسمت امکان گزارش‌گیری بر اساس هر بانک و شماره‌حساب ثبت‌شده وجود دارد .

در این قسمت امکان گزارش‌گیری به دو صورت وجود دارد :

1-جست‌وجو تراکنش‌های موردنظر بر اساس شرح معامله .

2-در بازه زمانی مشخص امکان گزارش‌گیری تراکنش‌های مربوط به‌تمامی بانک‌های و به‌صورت مجزا برای هر بانک را می‌توانید انجام دهید .

این قسمت گزارش کامل اطلاعات مربوط به گاوصندوق چک را نشان می‌دهد به‌گونه‌ای که تمامی اطلاعات مربوط به چک‌های دریافتنی ازجمله : شماره چک , مبلغ چک , بانک صادرکننده , دریافت بابت و تاریخ وصول و وضعیت چک را نشان می‌دهد . (وضعیت چک ازجمله : نقد شدن , برگشت چک , خرج کردن چک , پس دادن چک را کاملاً نشان می‌دهد .)

 در این قسمت امکان گزارش‌گیری به دو صورت وجود دارد :

1-    جست‌وجو چک‌های موردنظر بر اساس شماره چک , شرح , نام بانک صادرکننده .

2-    در بازه زمانی مشخص امکان گزارش‌گیری چک‌های دریافتی را می‌توانید انجام دهید .

این قسمت گزارش کامل مربوط به هزینه‌های انجام‌شده را نشان می‌دهد به‌گونه‌ای که مبلغ هزینه , تاریخ انجام هزینه , کد حساب مربوطه , انجام هزینه از بابت , گروه هزینه مربوطه و نام هزینه را نشان می‌دهد .

در این قسمت امکان گزارش‌گیری به دو صورت وجود دارد :

1- جست‌وجو هزینه موردنظر بر اساس گروه هزینه , نام هزینه  .

2- در بازه زمانی مشخص امکان گزارش‌گیری هزینه‌های مربوطه را می‌توانید انجام دهید .

در این قسمت امکان گزارش حساب‌های مشتریان به دو صورت وجود دارد :

1- جزئیات : با انتخاب این قسمت وارد لیست کل مشتریان می‌گردید سپس مشتری موردنظر را انتخاب کنید و صورتحساب مشتری  به‌صورت جامع همراه با کل پرداختی‌ها و کل دریافتی‌ها برای شما نمایش داده می‌شود 2-لیست کلی : با انتخاب این قسمت , لیستی از کلیه مشتریان به این صورت  که : جمع دریافت‌ها و جمع پرداخت‌ها و مانده‌حساب هر مشتری را نمایش می‌دهد .

صورتحساب‌های نمایش داده‌شده را می‌توانید بر اساس گروه مشتریان دسته‌بندی نمایید .

در این قسمت امکان گزارش حساب‌های فروشندگان به دو صورت وجود دارد :

1- جزئیات : با انتخاب این قسمت وارد لیست کل فروشندگان می‌گردید سپس فروشنده موردنظر را انتخاب کنید و صورتحساب فروشنده  به‌صورت جامع همراه با کل پرداخت‌ها و کل دریافت‌ها برای شما نمایش داده می‌شود 2-لیست کلی : با انتخاب این قسمت , لیستی از کلیه فروشندگان به این صورت  که : جمع دریافت‌ها و جمع پرداخت‌ها و مانده‌حساب  هر فروشنده را نمایش می‌دهد .

این قسمت گزارش کامل اطلاعات مربوط به گاوصندوق چک‌های پرداختی را نشان می‌دهد به‌گونه‌ای که تمامی اطلاعات مربوط به چک‌های پرداختی ازجمله : شماره چک , مبلغ چک , بانک صادرکننده , پرداخت بابت و تاریخ وصول را نشان می‌دهد .

 در این قسمت امکان گزارش‌گیری به دو صورت وجود دارد :

1-    جست‌وجو چک‌های موردنظر بر اساس شماره چک , شرح , نام بانک صادرکننده .

2-    در بازه زمانی مشخص امکان گزارش‌گیری چک‌های پرداختنی را می‌توانید انجام دهید .

در این قسمت گزارش کامل مربوط به‌تمامی فاکتورهای خرید ازجمله  : رسمی و غیررسمی را نشان می‌دهد به‌گونه‌ای که اطلاعات مربوطه ازجمله : نام مشتری , مبلغ کل فاکتور و تاریخ صدور فاکتور را نشان می‌دهد و در صورت انتخاب فاکتور موردنظر , فاکتور کامل را می‌توانید مشاهده کنید .

در این قسمت امکان گزارش‌گیری به دو صورت وجود دارد :

1-جست‌وجوی فاکتورها بر اساس شماره فاکتور و نام مشتری .

2-در بازه زمانی مشخص امکان گزارش‌گیری فاکتورهای موردنظر را می‌توانید مشاهده کنید .

در این قسمت گزارشی کامل و جامع مربوط به کلیه پرداخت‌های انجام‌شده را می‌توان مشاهده کرد به‌گونه‌ای که تاریخ انجام پرداخت,کد حساب , شرح سند و مبلغ پرداخت‌شده را به‌صورت مجزا برای هر معامله و تراکنش پرداخت را نشان می‌دهد .

در این قسمت امکان گزارش‌گیری به دو صورت وجود دارد :

1-    جست‌وجو پرداخت‌های موردنظر بر اساس شماره ردیف , نام هزینه 

2-    در بازه زمانی مشخص امکان گزارش‌گیری پرداخت‌های مربوطه را می‌توانید انجام دهید .